Tik Tok Tik Tok

Thursday, September 19, 2013

Misi Mencari Baju Nikah & Kahwin

Salam semua...

Disebabkan blog aku ni diwujudkan untuk aku bercerita or berkongsi segala persiapan untuk My Big Day Majlis Perkahwinan aku...walaupun dah lepas yer my BIG DAY  tu..tak sempat untuk aku update masa tuh..Tapi sekarang aku akan cuba update dan kongsi segala persiapan aku...dan aku harap ianya sedikit sebanyak akan  dapat membantu para B2B di luar sana untuk membuat persiapan bagi majlis kahwin korang nanti..Insha Allah...

So hari ini aku nak bercerita pasal Misi aku untuk mencari Baju Kahwin...seperti para B2B yang lain...aku tak terkecuali untuk membuat servey...tak kira la dari internet or majalah Pengantin (habis semua Majalah Pengantin aku beli & pinjam untuk aku buat servey tentang kain dan design yang sesuai dengan bentuk badan aku yang Chomel ni...alahai...)

Di sebabkan aku ni rajin sangat online aku lebih suka servey Butik Butik Pengantin kat dalam Facebook..dan boleh kata semua la butik kat Facebook tu aku add and Like..hahah...semata-mata nak dapat kan pakej yang terbaik...konon

Selain tu jugak aku ade bertanya pada saudara mara yang dah berkahwin...kira servey la mana dorang nyer butik dulu...ok ke tak kan....but for sure la depa akan kata OK walaupun ade yang kureng disana sini...kat sini korang kena pandai pikir dan pilih yer..jangan terlalu follow ape yang orang cakap...:)

Jadi berbalik pada topik di atas...aku telah membuat keputusan untuk menempah baju nikah.Ade gak orang yang tanya KENAPA aku tempah baju nikah? KENAPA tak sewa jer...oHhh...aku ade jawapan yang tersendiri...heheh...poyo...Sebab nyer aku nak SIMPAN baju tu untuk dibuat kenangan....kalau baju kahwin tak ke lagi MAHAL..lagi pun macam tak praktikal pulak nak simpan baju kahwin kan...hahah...itu pendapat aku...Kalau baju nikah,dah tentu tentu aku buat kurung moden.kurung or kebaya labuh kan...tak kan nak amik gown lak kan...So pas nikah boleh la melaram lagi baju tu untuk pakai masa hari raya ke atau untuk simpan jer pakai masa kenduri cukur jambul or naik buaian bila aku ada anak nanti...(make sure saiz  tak lari yer pas deliver baby) huwaaa....Itu aku nyer pendapat la...lagi pun boleh jadi sentimental value..hiksss....

Jadinyer aku dengan gigih pergi la servey sana sini kedai kain...Last-last aku terpergi Jakel Shah Alam..
Kalau korang nak tau Jakel ni sepanjang tahun yer SALES nyer..so jangan tertipu yer Peah-Peah dan Bedah Bedah sekelian...hiksss...Macam aku ni la salah seorang nyer...

Aku beli sepasang kain untuk dibuat BAJU NIKAH..dapat free SEPASANG kain untuk BAJU MELAYU harga nya RM 280..."kata AKAK yang  menjual tu ni harga PROMOSI dari RM 400".
..so aku dengan tak berfikir panjang terus setuju grab kain tersebut....hehehe....

Jadi moral of the story...jangan cepat terpedaya...pergi la servey kedai lain pulok...cam aku ni suka sangat terpedaya....dah beli baru nyesal....Sebab aku
"Terpergi" Mydin Subang Jaya..kat atas tu ade Gulatis kalau tak silap harga kain sepasang RM199 free kain baju melayu jugak....So pilih la dengan bijak ye B2B semua....

Meh aku share sikit Kain yang telah aku beli yang dah pun SIAP jadi BAJU NIKAH aku..errr internet tak mengizinkan aku untuk upload pic baju tu..so esok esok la aku upload yer...:)

Nite...;)




No comments:

Post a Comment